خداحافظی با مته های دندانپزشکی!

به تازگی گروهی از پژوهشگران دانشگاه میشیگان آمریکا و موسسه ملی پژوهش سلامت و پزشکی پاریس، در یک مقاله منتشر شده در ژورنال ACS Nano، ژلی را معرفی کرده اند که قابلیت ترمیم پوسیدگی های دندان را دارد.

طبق این گزارش، با استفاده از این ژل بدون نیاز به روش های معمول همچون تراش مینای دندان با استفاده از مته های دندانپزشکی یا روش های عصب کشی و اصلاح ریشه یا root canal می توان به سادگی صرفا با تماس ژل با موضع پوسیدگی دندان، در یک دوره زمانی مشخص، پوسیدگی را از بین برد. به عبارت بهتر، با استفاده از این ژل دیگر نیازی به استفاده از روش های استرس زای تراش دندان با مته های پر سر و صدا نخواهد بود!

ماده موثری که در این ژل استفاده شده است تحت عنوان "MSH یا هورمون تحریک کننده منالوسیت" شناخته می شود. مطالعات انجام شده روی موش های آزمایشگاهی، نشان داده است که بعد از مصرف این ژل در دوره یک ماهه، پوسیدگی های دندانی از بین می روند!

دکتر جسل، یکی از مولفان این گزارش علمی، تاکید می کند که این ژل جایگزین خمیر دندان یا روشی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها نیست و صرفا یک روش درمانی محسوب می شود.

نتیجتا می توان انتظار داشت که در آینده نه چندان دور، با خیال آسوده می توان از مته های ترسناک دندانپزشکی وداع نمود! 

 

منبع :

http://www.nydailynews.com/life-style/cavities-breakthrough-new-gel-regenerates-teeth-replace-dentist-drill-article-1.178779




برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: